Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ: ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ

Από τις σημερινές ειδήσεις:

Μακελειό με δέκα νεκρούς στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ
Τη ζωή δέκα ανθρώπων, περιλαμβανομένης της δικής του και της μητέρας του, αφαίρεσε ένας άνδρας περίπου 35 ετών που καταλήφθηκε από δολοφονικό αμόκ και καταδιώχθηκε από αστυνομικούς στην πόλη Σάμσον, στο νότιο τμήμα της Αλαμπάμα των ΗΠΑ. Ο δράστης αυτοκτόνησε.





Σε τουλάχιστον 16 ανέρχονται πλέον οι νεκροί, συμπεριλαμβανομένου και του δράστη, στο μακελειό που σημειώθηκε την Τετάρτη σε σχολείο της βορειοδυτικής Γερμανίας. Ο 17χρονος δράστης εισέβαλε στο Γυμνάσιο Αλμπερτβιλ της πόλης Βίνεντεν και άρχισε να πυροβολεί αδιακρίτως.


Τα κέρδη τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο που ανακοίνωσε η έντονα δοκιμαζόμενη από την οικονομική κρίση Citigroup έφεραν κύμα ευφορίας στην Γουόλ Στριτ που είδε τους δείκτες να καταγράφουν την καλύτερη επίδοσή τους από τις αρχές του έτους. Νωρίτερα, την ίδια εξαιρετικά καλή εικόνα επέδειξε η Ευρώπη. Ανοδο κατά 4,88% είχε το Λονδίνο, στο +5,73% το Παρίσι.



"Είναι λοιπόν τόσο δύσκολο να το καταλάβετε;
Αν ευημερούν οι αριθμοί, ποιός χέστηκε για τους ανθρώπους;
Εντάξει τώρα, μην κολλάτε στις παράπλευρες απώλειες.
Η χρηστή κοινωνία χαρακτηρίζεται από την ευμάρεια των τραπεζών κι όχι από την ψυχική υγεία των πελατών τους.
Άντε, γιατί με έχετε κουράσει όλοι εσείς οι διανοούμενοι και οι ουμανιστές.
Έτσι μου' ρχεται ώρες-ώρες να πάρω το όπλο μου και να σας καθαρίσω, έναν προς έναν... "


Υ.Γ. Το έγραψα και μετά ξέρασα. Και μετά αισθάνθηκα καλύτερα.

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ξέρεις όμως -ως φαρμακοποιός και ως κοινός θνητός-ότι το "καλύτερα" μετά τον εμετό κρατά λίγο,επανέρχεται η αναγούλα χειρότερη,μήπως να μας καθαρίσεις όλους;

αγωνιστικούς χαιρετισμούς από τη συμπρωτεύουσα (που οι τοπικοί προεξάρχοντες μονίμως πετυχαίνουν και μας δημιουργούν το παραπάνω σύμπτωμα).

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@nyxterinoyli
Έχω βάλει εισαγωγικά βρε, δεν το ασπάζομαι το κειμενάκι, ίσα-ίσα. Ούτε και που ακουμπάω όπλα, μην παρεξηγηθώ κιόλας! Το δίχως άλλο, μου προκαλεί το σύμπτωμα που σχολίασες αυτό το άτεγκτο, διεστραμμένο και σαρκοβόρο πρόσωπο του homo economicus.

Αγωνιστικούς χαιρετισμούς και από το νησί!

Ανώνυμος είπε...

ε..και βέβαια δεν το ασπάζεσαι!!
ούτε καν τα εισαγωγικά δεν χρειάζονται,σχολίασα "ελευθέρως" και κατά το συναίσθημα της στιγμής της ανάγνωσης και όχι μόνον..

μην ανησυχείς..εξασκημένη σε εκφορές λόγου..η έρμη η δουλειά, βλέπεις..

καληνύχτες

Ανώνυμος είπε...

Καλά, μη μου ταράζεστε κιόλας - συμβαίνουν αυτά σε κοινωνίες όπου κυριαρχεί το άγχος και η οικονομική ανασφάλεια.
Πάντως, ο πληθυσμός της γης θα ξεπεράσει τα 7 δις ως το 2012. Κι'αυτό είναι σοβαρότατο πρόβλημα - η παραγωγή αγαθών δεν μπορεί να τους θρέψει...

Ανώνυμος είπε...

Συμπλήρωση στο γερμανικό δράμα: Και εκεί ο δράστης αυτοκτόνησε.
Από το πρωί παρακολουθώ τα γερμανικά κανάλια που δείχνουν μια χώρα σε σοκ, επειδή αφενός είναι πια η τρίτη περίπτωση σε επτά χρόνια και αφετέρου -και κυρίως- ο δράστης ήταν κατά πως φαίνεται περίπτωση δρ. Τζέκυλ και κ. Χάιντ. Μέσος μαθητής, είχε τελειώσει αυτό το σχολείο χωρίς πρόβλημα αλλά και χωρίς να αφήσει χνάρι, ήσυχο παιδί που σπούδαζε σε επαγγελματική σχολή, συμμετείχε σε αθλήματα κλπ.
Το πιο εντυπωσιακό είναι όμως η ψυχραιμία με την οποία προσπαθούν να εξετάσουν το δράμα αυτά, με πόνο αλλά χωρίς να βιαστούν να ανακοινώσουν "νέα μέτρα", χωρίς ψευδαισθήσεις ("δεν υπάρχει απόλυτη ασφάλεια") αλλά και χωρίς παραχωρήσεις ("δεν θα κάνουμε φρούρια τα σχολεία μας που είναι το θεμέλιο της ελευθερίας της σκέψης").
Μακριά από μας...

Ανώνυμος είπε...

@ ΑSΑΕ-19

Είναι λίγο απλουστευτικό να αποδίδεις τέτοια φαινόμενα στο άγχος και την εργασιακή ανασφάλεια. Δεν ήταν πάντα δεδομένο ότι μια κοινωνία που βρισκόταν σε ανασφάλεια σε σχέση με τη διαβίωση (και ιστορικά ανά τους αιώνες, οι περισσότερες κοινωνίες, που ήταν γεωργικές, βρισκόντουσαν σε καθεστώς αβεβαιότητας σε σχέση με την παραγωγή τους) θα γεννούσε τέτοια συμβάντα.

Ανώνυμος είπε...

Πάντως, να προσθέσω μερικές νεότερες λεπτομέρειες από τις έρευνες για το γερμανικό περιστατικό:
1) Ο πατέρας του "δράστη" (ή -για μένα- του πρώτου-πρώτου θύματος) ήταν σε σκοπευτικό σύλλογο, είχε 16(!!) όπλα σπίτι του σε ασφαλές ερμάριο και πάνω από 4000 σφαίρες σε άλλο ασφαλές ερμάριο. Είχε όμως και τη θανατηφόρα μπερέτα στο κομοδίνο -και ο γιός του ήξερε τους συνδυασμούς. Επίσης, έπαιρνε το γιό του συχνα για εξάσκηση στο σκοπευτήριο.
2) Ο νεαρός είχε πάει για εθελοντής στο στρατό, τον είχαν απορρίψει για ψυχολογικούς λόγους και τον έστειλαν για θεραπεία. Μετά από τις 4-5 υποχρεωτικές σεάνς, κανείς δεν ασχολήθηκε από εκεί και πέρα (ούτε οι γονείς, ούτε οι "θεσμοί" και η "κοινωνία")...
3) Τα ξημερώματα της μέρας του φονικού, κάποιος μπήκε σε chat room και είπε ότι "βαρέθηκα αυτή τη ζωή χωρίς μέλλον, κάθε μέρα τα ίδια χωρίς προοπτική, αύριο, στο τάδε (το σωστό) μέρος θα δείτε τι θα γίνει και θα δουν τι θα πάθουν όλοι αυτοί που υποτιμούν το δυναμικό μου.
4) Στη διάρκεια του αμόκ, ο νεαρός έριξε πάνω από 100 σφαίρες...

Ίσως όταν μια κοινωνία κοιμάται, πάντα κάτι θα βρεθεί να την ξυπνήσει δυσάρεστα και απότομα...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@ASAE-19
Αγαπητέ/ή, δεν είμαι βέβαιος πως κατάλαβα καλά το σχόλιό σας, παρ' ότι δε φημίζομαι για την αβελτηρία μου. Εννοείτε πως, αφού είμαστε πολλοί, δεν πειράζει αν καθαριστούν μερικοί, ώστε να φτάσει το φαί για τους υπόλοιπους;

Θα ήθελα μια διευκρίνιση για να μπορώ να συνεχίσω με επιχειρήματα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Ελισσαίε
Έχεις δίκιο. Οι σιτοδείες του Μεσαίωνα (κυρίως αυτές του 14ου αιώνα) δεν έχω διαβάσει πουθενά να προκαλούσαν δολοφονικά αμόκ.:-)

Ίσως πάλι και να προκαλούσαν, αλλά το γεγονός πως ο καθένας δεν είχε σπιτάκι του παρά ένα μαχαίρι για να κόβει λάχανα και όχι το οπλοστάσιο του Δ' Σώματος Στρατού, να συνέβαλε στην αποφυγή τέτοιων αιματοχυσιών. Α! ναι, ξέχασα! Και η τηλεόραση ήθελε άλλους 6 αιώνες για να ανακαλυφθεί.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Ελισσαίε
Ξαναξέχασα!
Περαστικά κι από δω, αλλά δεν το βλέπω...
Θα σε φάνε οι κατάρες του Γάτου και το δικό μου ανάθεμα! Άκου μεταγραφή! Ούτε ο Δρεπανιώτης δεν το ξετρυπώνει αυτό!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@greekchesspolitics
Εντάξει, δε λέω, σχετικά ψύχραιμοι οι Γερμανοί, εξάλλου έχουν δει τα ματάκια τους...
Όμως σίγουρα θα πρέπει να αναπτυχθεί ένας προβληματισμός γιατί τίποτε πια δεν είναι μεμονωμένο και τυχαίο. Το φαινόμενο παίρνει αργά και σταθερά παγκόσμιες διαστάσεις, αφού έσπασε το φράγμα των σκληρών καπιταλιστικών κοινωνιών και των μεγαλουπόλεων της αποξένωσης. Τι είναι αυτό που οδηγεί νέους ανθρώπους στην καταστροφική αυτή παραφροσύνη; Μήπως η έλλειψη μέλλοντος, νοήματος, υπαρξιακής επιβεβαίωσης; Κάτι άλλο;

Και τέλος, μήπως έφτασε (έχει φτάσει εδώ και καιρό πάει να πει...) η στιγμή που οι κυβερνώντες θα πρέπει να αφοπλίσουν τους πολίτες ολοκληρωτικά; Γιατί ποιά άλλη "χρησιμότητα" έχει ένα όπλο εκτός από το να σκοτώνει;

Δημήτρης είπε...

Τι γίνεται στον κόσμο φίλε Παναγιώτη???
Δεν πάμε καλά...
Και άντε εσείς κάτι έχετε ζήσει η δικιά μου η γενιά τι ακόμα έχει να δεί???
Κάτι δεν πάει καλά δυστυχώς όχι μόνο στο βασίλειο της Δανιμαρκείας...

nikitas είπε...

προς τι η αηδία, παναγιώτη; εν δυνάμει στόχοι, έτσι δεν είμαστε (ποικιλοτρόπως); και αναλώσιμα...

Ανώνυμος είπε...

Και πάνω που ασχολούμασταν με την παγκόσμια ειδησεογραφία, ήρθε ο θάνατος της 32χρονης υπαλλήλου του υποκαταστήματος ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Γιατί; Γιατί ένας αστυνομικός εκτός υπηρεσίας που οπλοφορούσε παράνομα, θεώρησε ότι ήρθε η ώρα να γίνει ήρωας, σώζοντας χρήματα και σπαταλώντας μια ζωή. Ίσως και δύο. Γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι αξίζει κάποιος κλέφτης να πεθάνει. Στο δικαστήριο δεν θα δικαζόταν καν ισόβια, για ποιό λόγο ένας απλός πολίτης (ως τέτοιος λογίζεται ένας αστυνομικός εκτός υπηρεσίας) βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές;
Φαντάζομαι ότι κι αυτός τώρα θα το έχει μετανοιώσει, όμως κι αυτός και πολλοί άλλοι ίσως έχουν μάθει ότι δεν τρέχει και τίποτε να οπλοφορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή της μέρας σε δημόσιους χώρους.

Υ.Γ. Μπορούμε τώρα να μην πηγαίνουμε να πληρώνουμε τους λογαριασμούς μας λόγω ψυχικής οδύνης; Θα αναγκάζαμε τις μεγάλες εταιρίες να γίνουν μπροστάρισσες στο αίτημα για αναμόρφωση της αστυνομίας. Αφού τους απλούς πολίτες μας έχουν γραμμένους, ίσως το μεγάλο κεφάλαιο τα κατάφερνε καλύτερα. Έχουν και τις γνωριμίες τους. Έτσι έχω ακούσει, δεν ξέρω.

melen είπε...

Aπό το 1989 ως το 1994, ο αυστριακός Michael Haneke, έκανε τρεις ταινίες με θέμα τη βία στο σύγχρονο κόσμο.
Κάθε μία απ αυτές πραγματεύεται διαφορετική έκφανση της βίας μέσα στην καθημερινότητα
Η έβδομη ήπειρος (1989), ασχολείται με την επιλογή μιας τριμελούς οικογένειας να αυτοκτονήσει γιατί δε βλέπει φως από πουθενά..
Το βιντεο του Μπένυ (1992), παρουσιάζει τη δολοφονία ενός ανήλικου (πριν την εφηβεία) κοριτσιού από ένα συνομίληκο της αγόρι..
Το 71 αποσπάσματα μίας χρονολογίας της σύμπτωσης (1994),παρακολουθεί την καθημερινή ζωή κάποιων ανθρώπων ως τη στιγμή που πέφτουν όλοι νεκροί κάτω από τις σφαίρες ενός που έχει καταληφθεί από αμόκ..

Πάνε 15 χρόνια από την προβολή της τρίτης από τις ταινίες. Οι συνθήκες - αν άλλαξαν, είναι προς το χειρότερο-
Τέτοια περιστατικά είναι τόσο άρρικτα συνδεδεμένα με τη σημερινή καθημερινότητα (αποφεύγω εσκεμμένα τον όρο πραγματικότητα, γιατί μπορεί να μας βάλει σε πολλές συζητήσεις)εδώ και τόσο πολύ καιρό
που προσωπικά απορώ με το ότι δεν έχουν πάρει ακόμη μεγαλύτερη έκταση...
Νομίζω πως δεν είναι τυχαίο το ότι ο Haneke, περιγράφει 15-20 χρόνια πριν, το ίδιο αδιέξοδο...

@ελισσαίος
δυστυχώς, για να αναμορφωθεί η ελληνική αστυνομία, χρειάζεται να αλλάξει η νοοτροπία έστω των μισών ελλήνων πολιτών. Μπορεί απ΄το κεφάλι να βρωμάει το ψάρι, αλλά πού να φτάσουν -όσο κι αν αυξάνονται- λίγα χέρια για να κόψουν τέτοιο υδροκέφαλο..
Είδες που φτιάξανε και μέσα στο
"σώμα", έναν πυρήνα ακροδεξιών..;;
http://www.tvxs.gr/v6834.

Καλημέρα

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@jim
"Κάτι είναι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας", είχε πει ο Μάρκελος του "Άμλετ". Και έχεις δίκιο, όχι μόνο εκεί. Μα αν είναι από την εποχή του Σαίξπηρ σάπιο, τώρα μόνο χοντρά σκουλήκια θα έχουν απομείνει. Πράγμα που, φέρνοντας στο μυαλό μου μερικούς τραπεζίτες, δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@nikitas
Σιγά μην πάψω να ξερνάω με όσους βάζουν το Ντάου Τζόουνς πάνω από τον Άνθρωπο. Αν το κάνω μπορεί και να τους συνήθισω, και μετά να μη με νοιάζει, ό,τι ακριβώς επιθυμούν από μένα δηλαδή.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Ελισσαίε
Αφού είναι φως φανάρι. Μια κοινωνία που εθίζεται στη βία (κάθε μορφής), είναι κοινωνία ποδηγετούμενη ευκολότερα. Γι' αυτό χρειάζονται τα όπλα. Λυπάμαι που το λέω, μα γι'αυτό χρειάζονται και οι μολότωφ.

Είσαι αμόρφωτος; Είσαι κρετίνος; Είσαι μπακούρι; Είσαι μικροτσούτσουνος; Δεν πειράζει αγόρι μου! Πάρε ένα μάγκνουμ για να προβάλεις τον υποτιμημένο ανδρισμό σου και να γίνεις ανώτερος εν ριπή οφθαλμού (και όπλου).

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@melen
Δεν έχω δει τις ταινίες που λες, αλλά θα μου επιτρέψεις να ισχυριστώ πως το "αδιέξοδο" αυτό είναι κατασκευασμένο. Ούτε ίδιον των ανθρώπινων κοινωνιών αποτελεί (όπως δείχνει εύκολα μια μικρή ιστορική αναδρομή), ούτε και είναι κάποιο μεταμοντέρνο ρεύμα.

Αρχετυπικά, βία ασκείται από αυτόν που πεινάει, από αυτόν που αμύνεται και από αυτόν που θέλει να αναπαραχθεί.
Πολύ φοβάμαι όμως πως τα παραδείγματα, που διαρκώς πληθαίνουν στις δυτικές κοινωνίες, δεν έχουν σχέση με αυτούς τους φροϋδισμούς, μα με μια έξωθεν ώση και με την λοβοτομή που μας ετοιμάζουν.

Καλημέρα και σε σένα. :-)

ΕΛΛΗΝ VS ΧΑΟΣ είπε...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ "ΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"

http://ellhnkaichaos.blogspot.com/2009/03/blog-post_13.html

Ανώνυμος είπε...

Μπήκα στο Google Earth για να μελετήσω τη θέση της Μάλτας σε σχέση με τη Ρόδο, τη Σικελία,την Αλγερία και τα γύρο μέρη. Στρατηγική και ιδαική για τις περιπολίες. Βρήκα και το Γκόντζο και την πόλη Μπίργκου. Γνωρίζεις τι προέλευσης ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της Μάλτας, γιατί οι ονομασίες των πολεων δεν είναι Ιταλικές. Μαίρη Η.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Μαίρη
Τελικά κατάφερες να επικοινωνήσεις! Δεν ήταν και τόοοοοσο δύσκολο πιά!

Τα μεγαλιθικά μνημεία της Μάλτας χρονολογούνται κάπου μεταξύ 3500-2500 π.Χ. (τα πιο παλιά διασωθέντα μνημεία του κόσμου,παλιότερα κι από τις πυραμίδες!). Όμως έχουν ανακαλυφθεί ίχνη πολιτισμού ακόμα παλιότερα, και ο εποικισμός του νησιού (από τη Σικελία με πρωτόγονες σχεδίες!) προσδιορίζεται στο 4500 π.Χ. ή και νωρίτερα.
Αργότερα ήρθαν οι Φοίνικες (800 π.Χ.) και ύστερα αποτέλεσε μέρος του βασιλείου της Καρχηδόνας, μέχρι το Β' Καρχηδονιακό Πόλεμο
(218 π.Χ.) και την τελική επικράτηση των Ρωμαίων (στον Γ' Καρχηδ. πόλεμο). Ακολούθησαν Βυζαντινοί, Άραβες (9ος αιώνας μ.Χ.) και Νορμανδοί (11ος αι.). Μετά άλλαξε πολλούς διοικητές. Ανδεγαυούς, Αραγονέζους, Καστιλιάνους,Σικελονορμανδούς, μέχρι που ο Κάρολος ο Ε' το παραχώρησε στους Ιππότες.

Πράγματι, τα τοπωνύμια ακούγονται (και διαβάζονται) παράξενα. Το ίδιο ισχύει και για τη γλώσσα τους. Αυτό οφείλεται στις πολύ έντονες αραβικές επιρροές, αλλά και στο ότι δεν έλλειψαν ποτέ οι ξένοι. Μετά τους ιππότες ήρθε ο Ναπολέοντας και αργότερα οι Άγγλοι. Το κράτος γνώρισε την ανεξαρτησία μόλις το 1964.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς δεν είναι γνωστό ότι τα μνημεία της Μάλτας είναι παλαιότερα από τις πυραμίδες και εκπλήσσομαι γι αυτό! Και αυτό που αναφέρεις στην ΠΑΝΑΚΕΙΑ, ότι οι πέτρες των πυραμίδων είναι ίδιο υλικό με την πέτρα της Μάλτας, τι μπορεί να σημαίνει? Μαίρη Η.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί με παίρνει σαν ανωνυμη? κι ούτε τη φωτ/φία μου εμφανίζει.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Μαίρη
Πολλά δεν είναι γνωστά σε αυτόν τον κοσμάκη! Το γεγονός της παλαιότητας των μνημείων αυτών με συγκίνησε κι εμένα την πρώτη φορά. Βέβαια δεν εξαντλώ κι όλο μου το οπλοστάσιο σε μια μπαλωθιά! Κρατάω και μερικά πραγματολογικά στοιχεία για το μέλλον.

Δες πάνω από τα σχόλια τις οδηγίες που έχω προσθέσει, νομίζω είναι κατατοπιστικές. Αν διαλέξεις το β) μπορείς να υπογράψεις με το όνομά σου ή ένα επιλεγμένο ψευδώνυμο το οποίο θα εμφανίζεται με μαύρους χαρακτήρες. Πιστεύω πως είναι σχετικά απλό. ΟΚ?