Πρώτον, οι μετανάστες είναι άνθρωποι. Κάθε πολιτική πράξη, κάθε πολιτική τοποθέτηση, κάθε πολιτική πρόταση γύρω από το ζήτημα του μεταναστευτικού προβλήματος κρίνεται και αποκαλύπτεται, κατ' αρχάς, από αυτό: Από το αν προσεγγίζει το πρόβλημα με αφετηρία ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους (με ό,τι αυτό σημαίνει για τα δικαιώματα και τις ανάγκες τους) ή από το αν, τελικά, εισηγείται - όποιον μανδύα κι αν μετέρχεται ο λόγος της - την αντιμετώπιση των μεταναστών σαν να ήταν «ζώα», «υπάνθρωποι», «εγκληματίες» και ως εκ τούτου παρείσακτοι.
Στη δεύτερη περίπτωση, οι μετανάστες χρησιμοποιούνται για τη διάχυση στην κοινωνία του δηλητηρίου της απανθρωπιάς, του ρατσισμού και της πατριδοκαπηλίας.
Δεύτερον, όποιος κάνει ασκήσεις απανθρωπιάς πάνω στο σώμα του μετανάστη, στην πραγματικότητα «εκπαιδεύει» την κοινωνία να φέρεται απάνθρωπα, να αποδέχεται την απανθρωπιά ή να μην αντιδρά στην απανθρωπιά του ισχυρού, του δυνατού, του καταπιεστή, όταν αυτή εκδηλώνεται απέναντι στον κάθε ανίσχυρο, στον κάθε αδύναμο, στον κάθε ανήμπορο, στον κάθε καταπιεζόμενο.
Η απανθρωπιά απέναντι στο μετανάστη - άνθρωπο παραμένει απανθρωπιά όταν έχει απέναντί της τον εργάτη - άνθρωπο, τον συνταξιούχο - άνθρωπο, τον απεργό - άνθρωπο, τον διαδηλωτή - άνθρωπο, τον απολυμένο - άνθρωπο, τον βιοπαλαιστή - άνθρωπο που βάζει λουκέτο στο μαγαζί του, τον αγρότη - άνθρωπο που εξανδραποδίζεται, τον δημόσιο υπάλληλο - άνθρωπο που τον βαφτίζουν «κοπρίτη», τον νέο - άνθρωπο που τον οδηγούν στην ανεργία. Η απανθρωπιά, όταν πάρει το πάνω χέρι, δεν σταματά μπροστά σε χρώμα, σε φυλή, σε αλλοδαπό ή σε γηγενή.
Τρίτον, αν το κριτήριο για να «απαλλαγούμε» από τους μετανάστες είναι ότι είναι πολλοί, τότε «νομιμοποιώντας» αυτό το κριτήριο, αύριο θα μας καλέσουν να «απαλλαγούμε» από τους συνταξιούχους γιατί κατά ορισμένους είναι «πολλοί» και ζουν «πολύ», θα μας καλέσουν να «απαλλαγούμε» από τους δημόσιους υπαλλήλους γιατί είναι «πολλοί», να «απαλλαγούμε» από τους έχοντες ανάγκη την κοινωνική φροντίδα, την κοινωνική πρόνοια, την κοινωνική συμπαράσταση γιατί είναι «πολλοί».
Το θέμα δεν είναι να «απαλλαγούμε» από τους ανθρώπους επειδή είναι «πολλοί», αλλά να λυθούν τα προβλήματα των ανθρώπων που είναι πολλά.
Τέταρτον, σε μια χώρα με τα τεράστια κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας που βεβαίως και δεν τα προκάλεσαν οι μετανάστες, και που αντίθετα επιτάσσουν την εκδήλωση αλληλεγγύης και κατανόησης των λαϊκών στρωμάτων απέναντι στους φτωχούς μετανάστες. Με δεδομένη τη γεωγραφική θέση της χώρας που την καθιστά πέρασμα των προσφύγων και των κυνηγημένων, αλλά και του ρόλου της ΕΕ που χρησιμοποιεί την Ελλάδα ως τόπο «εγκλωβισμού» και τη μετατρέπει σε «στρατόπεδο συγκέντρωσης» των μεταναστών. Με πρόδηλη την τακτική του εγχώριου κεφαλαίου και του κράτους από τη μια να ευνοεί τη μαζική είσοδο και εκμετάλλευση των μεταναστών ως φτηνή εργατική δύναμη και από την άλλη να πρωτοστατεί διά των πολιτικών του εκπροσώπων στα «πογκρόμ» εναντίον τους. Με καταφανή τη μετατροπή της Ελλάδας λόγω της συμμετοχής της σε ΝΑΤΟ και ΕΕ, σε θύτη και ταυτόχρονα σε θύμα των πολιτικών του ιμπεριαλισμού που δημιουργούν τα αίτια της μεταναστευτικής έκρηξης. Και με αδιαπραγμάτευτη την αρχή ότι οι μετανάστες είναι άνθρωποι, πρέπει, εδώ και τώρα, να παρθούν μέτρα ανθρώπινα, που δεν θα έχουν καμία σχέση με «φράχτες», με τρομοκρατικές επιχειρήσεις - «σκούπα», με «Σπιναλόγκες» ή με προσχηματική αξιοποίηση των μεταναστών για την κατάλυση ελευθεριών όπως το άσυλο, και συγκεκριμένα:
α) Ανυπακοή στην ΕΕ, παροχή ταξιδιωτικών εγγράφων στους μετανάστες, για να μπορούν να μετακινηθούν εκτός Ελλάδας, όπως ζητούν.
β) Νομιμοποίηση, δικαίωση και απόδοση όλων των κοινωνικών - ασφαλιστικών - εργασιακών δικαιωμάτων στους μετανάστες που ζουν χρόνια στην Ελλάδα, που γίνονται θύματα ανείπωτης εκμετάλλευσης και αυθαιρεσίας εκ μέρους του κεφαλαίου, το οποίο κατ' αυτό τον τρόπο καταβαραθρώνει ακόμα περισσότερο το βιοτικό επίπεδο και των Ελλήνων εργαζομένων.
γ) Δημιουργία δημόσιων, οργανωμένων, ανθρώπινων χώρων υποδοχής και όχι στρατόπεδα συγκέντρωσης, σεβασμός των πολιτιστικών τους παραδόσεων.
δ) «Φραγμός» στους δουλέμπορους και τσάκισμα των κυκλωμάτων που εκμεταλλεύονται τους μετανάστες.
ε) Απαίτηση η επίσημη Ελλάδα να μη γίνεται συνεργός, αλλά να υψώσει φωνή κατά των εγκλημάτων που διαπράττονται στις χώρες τους.
13 σχόλια:
Επειδή Παναγιώτη προτείνεις μέτρα,χωρίς τα οποία όλα όσα προηγουμένως έγραψες θα ήταν λόγια του αέρα θα σου απαντήσω.
α. Δεν μπορεί να γίνει,για λόγους όχι μόνο νομικούς.Μην ξεχνάς ότι με δική μας ευθύνη είμαστε όμηροι των υπόλοιπων ευρωπαίων.
β. Συμφωνώ. Πώς όμως θα γίνει,όταν ο κρατικός μηχανισμός δεν μπορεί πιο απλά πράγματα.
γ. Ως γνωστόν λεφτά δεν υπάρχουν.Άρα μόνο με εθελοντική δουλειά.Είσαι διατεθιμένος αύριο να ξεκινήσεις για τον Έβρο με δικά σου έξοδα, να μείνεις μερικούς μήνες για να βοηθήσεις?
δ. Θα είχε ήδη γίνει, αν ήταν δυνατόν.
ε. Δεν βοηθά στο παραμικρό στη λύση του προβλήματος. Η φωνή της Ελλάδας είναι πολύ μικρή για να ακουστεί.
Περα απο το εφικτο η οχι των προτασεων, το προβλημα ειναι ποιοι θα παρουν την πρωτοβουλια για να γινουν ολα αυτα;
Αυτοι που βλεπουν εξι ωρες την ημερα τηλεοραση στο σαλονι τους;
Προς αναγνωση:
http://old-boy.blogspot.com/2011/01/blog-post_27.html
http://antistachef.wordpress.com/2011/01/26/1-97/
Ωστοσο δεν νομιζω οτι το κειμενο πιο πανω απο τις προτασεις, ειναι "λογια του αερα". Τετοια κειμενα ειναι απαραιτητα, εστω και για να καταγραψουν ποσοι θυμουνται ακομα οτι το ασυλο δεν εχει να κανει με την εκπαιδευση των νεων τεχνοκρατων, αλλα με την ελευθερια του λογου, οτι ο ικετης δεν ειναι ζητιανος, αλλα καποιος που προσφευγει σ' οτι εχεις ιερο (αν βεβαια εχεις), για να δουμε στο κατω κατω, ποιοι παιζουν με μας, και ποιοι με τους αλλους.
Το ποσοι, ας το να παει..
http://www.youtube.com/watch?v=E3t5p55pA9s&feature=related
Σωστά λάθος ο χαρακτηρισμός λόγια του αέρα. Ωστόσο να επισημάνω κάτι ακόμα. Κατ'αρχάς αν ζεις με ένα κομμάτι ψωμί και έρθει κάποιος ανήμπορος θα του δώσεις το μισό κομμάτι ψωμί. Θα έχεις κάνει το σωστό,αλλά στο τέλος θα πεθάνουμε και οι δύο, διότι το ένα κομμάτι ψωμί είναι το ελάχιστο για να ζήσει κάποιος.
Έπειτα τα α και γ είναι έμμεση ομολογία ότι η είσοδος μεταναστών είναι πρόβλημα. Αν δεν ήταν πρόβλημα τότε γιατί να τους δώσουμε χαρτιά για να φύγουν και να μην τους κρατήσουμε εδώ?Όσο για τους λαθρέμπορους, τι θα ωφελήσει να συλληφθούν. Στο κάτω κάτω ας αφήσουμε ελεύθερη την είσοδο, για να μην υπάρχει η ανάγκη να πληρώνονται,οπότε και θα σταματήσουν να υπάρχουν. Αυτή νομίζω θα ήταν μια λύση που θα ταίριαζε στο γενικότερο πνεύμα του κειμένου.
Δυστυχως οσοι σχεδιασαν την "ακτιβιστικη" αυτη δραση μαλλον δεν ηταν σκακιστες, αφου δεν μπορουσαν να δουν μια δυο κινησεις παρακατω. Για την κατασταση την επομενη μερα διαβαστε:
http://jungle-report.blogspot.com/2011/01/blog-post_27.html
Είπατε τω κονιδάρι, ουκέτι Φόιβος έχει καλύβα ου μάντιδα δάφνην, ου παγάν λαλέουσαν, απέσβετο και λάλον υδωρ....
Το λάλων ύδωρ έχει σίγουρα σιωπήσει (μάλλον για τα καλά…) αλλά έτσι κι αλλιώς εγώ προσωπικά δεν είδα καμία προσπάθεια χρησμοδότησης από τον Κονιδάρη για το συγκεκριμένο θέμα, παρά μόνον μια απολύτως σεβαστή (άσχετα αν συμφωνεί κανείς ή όχι και σε ποιον βαθμό) παράθεση απόψεων.
Αλλά μάλλον έπρεπε να εντυπωσιαστώ από τον ‘τελευταίο χρησμό της Πυθίας’ και να μην γκρινιάζω...
Επιστολη των Μ. Δουκα, Ιω. Καρυστιανη με τιτλο "Χασαμε πολλα, ας μην χασουμε και την ανθρωπια μας" δημοσιευεται στο:
http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2233:2011-01-28-13-45-16&catid=80:koin-dikaiomata&Itemid=180
ενω πολυ πιο απαισιοδοξος ειναι ο pitsirikos:
http://pitsirikos.net/2011/01/%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b9%ce%bf-%ce%ad%ce%be%cf%85%cf%80%ce%bd%ce%bf%ce%b9/
@Ανώνυμος 1
Οι προτάσεις δεν είναι δικές μου, είναι του Μπογιόπουλου, όπως θα είδατε. Δεν είπα ότι τις υιοθετώ 100%, αλλά γενικά συμφωνώ. Η απόσταση του εφικτού από το ανέφικτο (όπως το παρουσιάζετε) είναι τόσο μικρή όσο και μια καίρια πολιτική απόφαση ή, αν προτιμάτε, τόσο μεγάλη, όσο απέχει ο σοσιαλισμός από την απανθρωπιά. Εν ολίγοις, οι θέσεις του Μπογιόπουλου είναι πολιτικές κι όχι αμιγώς ανθρωπιστικές. Εγώ πάλι βλέπω την πολιτική σα θεραπαίνιδα της ανθρωπότητας και κατ' επέκταση του ανθρωπισμού, κι όχι τον ανθρωπισμό ως υποσύνολό της. Κι αν εν τέλει πρέπει να διαλέξω ανάμεσα στον καλό Σαμαρείτη και τον καλό Καπιταλιστή, νομίζω ότι η επιλογή μου θα ήταν πολύ εύκολη.
Κι αν συνεχίζω να λέω λόγια του αέρα (το 'χουμε αυτό εμείς οι αιθεροβάμωνες), να επανέλθω με περισσότερες εξηγήσεις.
@Γέρο-Μαθιός
Το είχα διαβάσει το ποστ του oldboy, και ομολογώ κάτι με χάλαγε, ίσως όμως και να'ταν ιδέα μου. Όχι για την ωμότητα που παρουσιάζει την έκρηξη συναισθημάτων του "ευυπόληπτου πολίτη", όσο για το ότι μοιάζει να πατάει σε δύο βάρκες.
Τες πα, στα υπόλοιπα νομίζω συμφωνούμε. Φυσικά και στο ότι διάφοροι (μη εξαιρουμένων των αριστερών) προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, μάλλον με λάθος τρόπο.
Πράγματι, οι δύο μεγάλες κυρίες βγήκαν και τα είπαν, απλά και ώριμα και μπράβο τους. Πού είναι οι άλλοι πνευματικοί ταγοί μας;
@Ανώνυμος2(που προφανώς είναι ο 1)
Άλλο το έχω πρόβλημα σα χώρα (υποδομών, μηχανισμών, οικονομίας κτλ) να υποδεχτώ μιλιούνια οικονομικών μεταναστών κι άλλο το πώς τους αντιμετωπίζω. Όπως άλλο να μην έχω να φιλέψω τίποτε τον επισκέπτη μου κι άλλο να τον δείρω επειδή δεν έχω τίποτε να τον φιλέψω.
Πιστεύω ότι η χώρα μας έπρεπε να έχει χρόνια τώρα ασκήσει αφόρητες πιέσεις στην ΕΕ για να υποδεχτεί και να διαμοιράσει όλο αυτό το κύμα των κατατρεγμένων ανθρώπων κι όχι να μας έχει για κυματοθραύστη.Η συντριπτική πλειοψηφία αυτού του κόσμου, χρησιμοποιεί την Ελλάδα, μόνο σαν ενδιάμεσο σταθμό κι αυτό το γνωρίζουμε πλέον όλοι. Και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ασκήσεις πίεση σε τέτοια θέματα, αρκεί να έχεις (ξανά) την πολιτική βούληση και την αφοβιά ότι δε θα σε κάνουν νταντά οι...εταίροι σου.
@Ανώνυμος 3
Μηδέν άγαν
@Ριζό
Μη φοβάσαι τίποτα, εδώ το άσυλο προστατεύεται :-)
Πράγματι ανώνυμος 1 = ανώνυμος 2.
Βέβαια, τα πάντα είναι εφικτά. Στα λόγια ναι.Κάτι σαν ασκήσεις επί χάρτη.
Αλήθεια πώς προκύπτει ότι η Ελλάδα είναι ενδιάμεσος σταθμός? Επειδή το λεν στις ειδήσεις?
Δημοσίευση σχολίου