Τρίτη, 12 Μαΐου 2009

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

-Τι είναι να τρως και να κοιμάσαι και σε κάθε σου απαίτηση να σκίζονται να σε ικανοποιήσουν;


-Διακοπές στο Ντουμπάι;

14 σχόλια:

alkinoos είπε...

Δυο επιφυλάξεις : τα κρύσταλλα των γυαλιών μπορεί να μην είναι ασφαλή για τα ματάκια τους, οι σκληροί πλαστικοί σκελετοί των γυαλιών μπορεί να έχουν δυσμενή επίδραση στα μαλακά κεφαλάκια τους.
Υποψιάζομαι ότι τα έστησες κοιμισμένα μόνο για την φωτογράφηση.
Ενδιαφέρουσα η πισίνα στο Ντουμπάι!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Παναγιώτη
Να σου ζήσουν τα δίδυμα
Έκανες το καλύτερο πρόβλημα και μάλιστα twin !!!!!

Μάντεψε με ποιον πίνω ουζάκια στο Λαύριο ; Γείτονας σου και
Βοηθός Καραγκιοζοπαίκτη



Γιάννης Γαρουφαλίδης

vrettos είπε...

Καλος τα δεχτηκες,και καλος ορισες στο κλαμπ..... μπαμπα....

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@alkinoos
Δεν είναι τα δικά μου αυτά, όπως μπορείς εύκολα να συμπεράνεις από το μέγεθος (και άλλες παραμέτρους!). Θα ανεβάσω κάποια στιγμή και τα Κονιδαράκια, μόλις βρω το γιουεσμπί (ή όπως αλλιώς λέγεται αυτό που συνδέεει τη φωτογραφική μηχανή με τον υπολογιστήρα).

@Γιάννη
Ευχαριστώ φίλε, να χαίρεσαι την οικογένειά σου. Τι; Κάνεις παρέα με το Φώντα; Από τα καλύτερα παιδιά του Μεγανησιού. Ο γιος του δε, παίκτης...άπαικτος!

@vrettos
Καλώς σας βρήκα! Το καλύτερο κλαμπ που έχω πάει, λέω να το κάνω στέκι!

ΜΑΙΡΗ Η. είπε...

Συγγνώμη, που θα παρακάμψω τον Παναγιώτη και θ απευθυνθώ στον @καλοπροαίρετο, αλλά είναι που δεν έχει σαραντίσει ακόμα.

@ καλοπροαίρετος

Έλαβα ένα e-mail που νομίζω θα σ' ενδιαφέρει. Το αντιγράφω ακριβώς.

Μία εργασία βασισμένη σε Μελέτη της ομογενούς καθηγήτριας Αναστασίας Γονέου.

Με τίτλο «Ελληνική Γλώσσα - τροφός όλων των γλωσσών »,η Αναστασία Γονέου, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Η Ομηρική (Ελληνική) Γλώσσα, αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά, ακόμα κι αν δεν είχε διασωθεί κανένα προκατακλυσμιαίο μνημείο, θα αρκούσε η Ελληνική Γλώσσα ως απόδειξη της ύπαρξης στο παρελθόν, μίας εποχής μεγάλου πολιτισμού. Στη γλώσσα μας είναι εμφυτευμένη όλη η γνώση που κατέκτησε ο άνθρωπος, έως την παρούσα στιγμή. Κάθε ελληνική λέξη-όρος φέρει ένα βαρύ φορτίο νόησης, φορτίο που οι προγενέστεροι 'εξόδευσαν', για να κατακτήσουν γνωστικά τη συγκεκριμένη έννοια και να την 'βαπτίσουν' με το συγκεκριμένο όνομα-λέξη ».

Παράδειγμα:

AFTER = Από το ομηρικό αυτάρ= μετά. Ο Όμηρος λέει: ''θα σας διηγηθώ τι έγινε αυτάρ''.
AMEN = λατινικά: amen. Το γνωστό αμήν προέρχεται από το αρχαιότατο ή μήν = αληθώς, (Ιλιάδα Ομήρου β291-301), ημέν. Η εξέλιξη του ημέν είναι το σημερινό αμέ!
BANK = λατινικά pango από το παγιώ, πήγνυμι. Οι τράπεζες πήραν την ονομασία τους από τα πρώτα 'τραπέζια' (πάγκους) της αγοράς.
BAR = λατινικά: barra από το μάρα = εργαλείο σιδηρουργού.
BOSS = από το πόσσις = ο αφέντης του σπιτιού.
BRAVO = λατινικό, από το βραβείο.
BROTHER = λατινικά frater από το φράτωρ.
CARE = από το καρέζω.
COLONIE από το κολώνεια = αποικιακή πόλη.
DAY = Οι Κρητικοί έλεγαν την ημέρα 'δία'. Και: ευδιάθετος = είναι σε καλή μέρα.
DISASTER = από το δυσοίωνος + αστήρ
DOLLAR = από το τάλλαρον = καλάθι που χρησίμευε ως μονάδα μέτρησης στις ανταλλαγές. π.χ. «δώσε μου 5 τάλλαρα σιτάρι». Παράγωγο είναι το τάλληρο, αλλά και το τελλάρo!
DOUBLE = από το διπλούς - διπλός.
EXIST = λατινικά ex+sisto από το έξ+ίστημι= εξέχω, προέχω.
EXIT = από το έξιτε = εξέλθετε
EYES = από το φάεα = μάτια.
FATHER = από το πάτερ (πατήρ).
FLOWER = λατινικά flos από το φλόος.
FRAPPER = από το φραγκικό hrappan που προέρχεται από το (F)ραπίζω = κτυπώ ( F= δίγαμμα).
GLAMO UR = λατινικό gramo ur από το γραμμάριο. Οι μάγοι παρασκεύαζαν τις συνταγές τους με συστατικά μετρημένα σε γραμμάρια και επειδή η όλη διαδικασία ήταν γοητευτική και με κύρος, το gramou r - glamou r, πήρε την σημερινή έννοια.
HEART, CORE = από το κέαρ = καρδιά.
HUMOR = από το χυμόρ = χυμός (Στην ευβοϊκή διάλεκτο, όπως αναφέρεται και στον Κρατύλο του Πλάτωνος, το τελικό ' ς' προφέρεται ως 'ρ'. Π.χ. σκληρότηρ αντί σκληρότης).
I = από το εγώ ή ίω, όπως είναι στην βοιωτική διάλεκτο.
ILLUSION = από το λίζει = παίζει.
ΙS = από το είς.
KARAT = εκ του κεράτιον, (μικρό κέρας για τη στάθμιση βάρους).
KISS ME = εκ του κύσον με = φίλησέ με (...είπε ο Οδυσσέας στην Πηνελόπη).
LORD = εκ του λάρς. Οι Πελασγικές Ακροπόλεις ονομάζονταν Λάρισσες και ο διοικητής τους λάρς ή λαέρτης. Όπως: Λαέρτης - πατέρας του Οδυσσέα).
LOVE = λατινικό: love από το 'λάFω'. Το δίγαμμα (F) γίνεται 'αυ' και ' λάF ω' σημαίνει ''θέλω πολύ''.
MARMELADE = λατινικά melimelum από το μελίμηλον = κυδώνι.
MATRIX = από το μήτρα.
MATURITY = λατινικά: maturus από το μαδαρός= υγρός.
MAXIMUM = λατινικά: maximum από το μέγιστος.
MAYONNAISE = από την πόλη Mayon, που πήρε το όνομά της από το Μάχων = ελληνικό όνομα και αδελφός του Αννίβα.
ME = από το με.
MEDICINE = λατινικά :medeor από το μέδομαι, μήδομαι = σκέπτομαι, πράττω επιδέξια. Και μέδω = φροντίζω, μεδέων = προστάτης.
MENACE = από το μήνις.
MENTOR = από το μέντωρ.
MINE = από το Μινώαι (= λιμάνια του Μίνωα, όπου γινόταν εμπόριο μεταλλευμάτων. «Κρητών λιμένες, Μίνωαι καλούμεναι». (Διοδ.Σικελ.Ε'84,2).
MINOR = λατινικά: minor από το μινύς = μικρός. Στα επίσημα γεύματα είχαν το μινύθες γραμμάτιον, ένα μικρό κείμενο στο οποίο αναγραφόταν τι περιελάμβανε το γεύμα. Παράγωγο το... menu!
MODEL = από το μήδος= σχέδιο (η ίδια ρίζα με τη μόδα (= moda).
MOKE = από το μώκος = αυτός που χλευάζει.
MONEY = λατινικό: moneta από το μονία = μόνη επωνυμία της Θεάς Ήρας: Ηραμονία. Στο προαύλιο του ναού της Θεάς στη Ρώμη ήταν το νομισματοκοπείο και τα νομίσματα έφεραν την παράστασή της, (monetae).
MOTHER = από το μάτηρ, μήτηρ.
MOVE = από το ομηρικό αμείβου = κουνήσου!
MOW = από το αμάω = θερίζω.
NIGHT = από το νύχτα.
NO = λατινικό: non, ne εκ του εκ του νη: αρνητικό μόριο ( ''νέ τρώει, νέ πίνει''), ή (νηπενθής = απενθής, νηνεμία = έλλειψη ανέμου.
PAUSE = από το παύση.
RESISTANCE = από το ρά + ίστημι.
RESTAURANT = από το ρά + ίσταμαι = έφαγα και στηλώθηκα.
RESTORATION = λατινικά restauro από το ρά+ίστημι, όπου το ρά δείχνει συνάρτηση, ακολουθία, π.χ . ρά-θυμος, και ίστημι = στήνομαι.
SERPENT = λατινικά serpo από το έρπω (ερπετό). H δασεία ( ') προφέρεται ως σ = σερπετό.
SEX = από το έξις. Η λέξη δασύνεται και η δασεία μετατρέπεται σε σίγμα και = s + έξις.
SIMPLE = από το απλούς (η λέξη δασύνεται).
SPACE = από το σπίζω = εκτείνω διαρκώς.
SPONSOR από το σπένδω = προσφέρω (σπονδή).
TRANSFER από το τρύω (διαπερνώ) + φέρω. Transatlantic = διαπερνώ τον Ατλαντικό.
TURBO = από το τύρβη = κυκλική ταραχώδης κίνηση.
YES = από το γέ = βεβαίως.
WATER = από το Ύδωρ (νερό), με το δ να μετατρέπεται σε τ .


Πηγή: http://durabond.ca/gdouridas/glossa2.html

καλοπροαίρετος είπε...

@ Μαίρη :

Συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση, είχα –και ακόμα έχω– κάτι προβληματάκια με το πισί μου.

Ενδιαφέρον και ευχαριστώ. Κυκλοφορούν, εντύπως και στο διαδίκτυο, αρκετές παρόμοιες ετυμολογικές προσεγγίσεις. Έχω μερικά σχετικά βιβλία των εκδόσεων «Ελεύθερη Σκέψις», με τους χαρακτηριστικούς τίτλους «Οι Ίνκα μιλούσαν ελληνικά», «Οι Σπαρτιάτες της Χιλής», «Η ελληνική ρίζα των Βάσκων», πειστικά για τον μέσο άνθρωπο (εσένα κι εμένα, δηλαδή). Μολαταύτα, αν και θα κολακευόμουν ως/σαν έλληνας, τίποτα από αυτά δεν ευσταθεί επιστημονικά, φοβούμαι.

Με όλο το θάρρος, θα πρότεινα να διαβάσεις –αν δεν το έχεις κάνει ήδη– τα σχετικά άρθρα στους ιστοχώρους του Σαραντάκου, ξεκινώντας από αυτό και συνεχίζοντας με αυτό και αυτό.

Φυσικά, όλα αυτά δεν αναιρούν στο παραμικρό ότι η ελληνική γλώσσα είναι σαγηνευτική. (Ας έχουμε πάντως κατά νουν ότι το ίδιο, εν πολλοίς δικαίως, μπορούν να ισχυριστούν και άλλοι λαοί για τη δική τους γλώσσα.)

Νιώθω σαν σκανταλιάρικο παιδί, που έσκασε με μια καρφίτσα το μπαλόνι ενός άλλου. Δεν είναι ευχάριστο να διαλύει κανείς ευφρόσυνους μύθους, αλλά δυστυχώς ο Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει, τουλάχιστον με τη μορφή του παχουλού ασπρογένη κοκκινοντυμένου γεράκου, που κυκλοφορεί με ιπτάμενη ταρανδάμαξα και μοιράζει δώρα μια φορά το χρόνο. It’s just too good to be true, που λέει και το τραγούδι, ή It’s raining men, hallelujah, που λέει ένα άλλο (άσχετο, αλλά μ’ αρέσει).

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@Μαίρη
Άργησα να απαντήσω αλλά με κάλυψε ο ΚΛΠ (με την έννοια ότι κι εγώ θα σε παρέπεμπα στον εξαιρετικό Σαραντάκο και επίσης με την άλλη που αφορά στην επιφύλαξη για τέτοιες εθνικιστικόχρωμες κορώνες). Όπως και να'χει την αγαπάμε την ελληνική γλώσσα και αγάπη -μεταξύ άλλων- σημαίνει και προστατεύω αυτό που αγαπώ από τις καπηλείες.

Κατά τα άλλα, μόνο περαστικό θα με βλέπετε για κάποιο διάστημα. Κάντε δουλειά σας, σα στο σπίτι σας :-)

ΜΑΙΡΗ Η. είπε...

Παιδιά, καθυστέρησα κι εγώ, συγνώμη, αλλά έλειψα όλως εκτάκτως Βέλγιο.

@ καλοπροαίρετος

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις, καλύφθηκα πλήρως. Όσο για τα βιβλία που αναφέρεις,δεν τα έχω διαβάσει, κι ούτε πρόκειται, γιατί τελικά είναι χάσιμο χρόνου για μενα και λίγο μεγαλοστομίες τύπου Λιακόπουλου!! (Ξέρω, ξέρω...).

Έλαβα κι άλλο ένα e-mail σχετικό με την Αγιά Σοφιά. Μόλις το βρω θα το αντιγραψω κι αυτό να το συζητήσουμε, γιατί είναι λίγο περίεργο.

Ισχύει ότι έγιναν φασαρίες αυτές τις μέρες με μουσουλμάνους στην Αθήνα?

καλοπροαίρετος είπε...

@ Μαίρη :

Όταν ήμουν παιδί, είχα βρει έναν κήπο... Όχι, λάθος, άσχετο. Πάμε πάλι.

Όταν ήμουν παιδί, είχα βρει μια ζαβολιά για να λύνω τους λαβυρίνθους στα περιοδικά ποικίλης ύλης: ξεκινούσα από την έξοδο, και πισωπατούσα (σαν το moonwalking του Μάικλ Τζάκσον ένα πράμα) προς τα μέσα, βγαίνοντας τελικά από την κατάλληλη κατά περίπτωση είσοδο. Καλοπροαίρετος μεν, μπαγασάκος δε...

Κάτι παρόμοιο [έχω την εντύπωση ότι] συμβαίνει με τους συγγραφείς βιβλίων σαν αυτά που ανέφερα: έχουν ένα αποδεικτέο κατά νουν, π.χ. ότι η γραφή της Νήσου του Πάσχα προέρχεται από τη Γραμμική Α, και έπειτα επιχειρούν να το, εντός ή εκτός εισαγωγικών, αποδείξουν. (Μερικοί το ξεχειλώνουν ακόμα περισσότερο: άρα, οι μινωΐτες είχαν μάθει τη γραφή στους αρχαιοπασκουένσιους, και πώς είχαν πάει εκεί; με πλοία, άρα είχαν αρκετά γερά πλοία ώστε να διαπλεύσουν τον Ατλαντικό, και άρα ποιος Κολόμβος και ποιοι Βίκινγκς, κ.ο.κ.)

Ειδικά με τις λέξεις, δεν είναι κάτι δύσκολο: πάντα υπάρχει κάποια σειρά γλωσσικών φαινομένων που αποδεικνύει, πάλι εντός η εκτός εισαγωγικών, ότι το equus (όχι το μοντέλο της Hyundai :-)) εξελίσσεται κατά μία ερμηνεία στο cavallo, και κατά άλλη στο ίππος.

Έχω την αόριστη ιδέα ότι οι συγγραφείς έργων σαν τα αναφερθέντα, ή τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς, δεν είναι αναγκαστικά υστερόβουλοι, αλλά ίσως, με τον δικό τους τρόπο, ιδεαλιστές· βρίσκω ότι έχουν κάποιες ομοιότητες με τους καλοντυμένους και εμφανίσιμους εκείνους νεαρούς που κυκλοφορούν ανά ζεύγη, με ταμπελίτσες όπως «Πρεσβύτερος Γουίλλιαμ» ή «Πρεσβύτερος Τζόναθαν» στο πέτο –τι αντίφαση! εικοσιπέντε χρονών παιδί, πρεσβύτερος...– και προσπαθούν –όχι πιεστικά, για να είμαστε ειλικρινείς– να προωθήσουν κάποια βαριάντα (κατά τους έχοντες άμεσο συμφέρον, αίρεση) του χριστιανισμού, και που πιστεύω ότι και αυτοί, βαθιά μέσα τους, είναι βέβαιοι ότι αγωνίζονται για κάτι το υψηλό, μεγάλο και αληθινό. Μπορεί να κάνω και λάθος και να είναι στυγνοί έμποροι, που ποντάρουν στην ευπιστία του κόσμου. Αλλά πάλι, πόσα αντίτυπα βιβλίων σαν αυτά που ανέφερα πρέπει να πουλήσει κάποιος για να βιοπορίζεται από αυτό; Δεν είναι δα και καμιά τεράστια αγορά η Ελλάδα, και ο έλληνας δεν είναι ιδαίτερα βιβλιόφιλος.

Περιμένουμε με ενδιαφέρον το κείμενο για την Αγιά Σοφιά. Στο μεταξύ, προτείνω για ανάγνωση ένα σχετικό κείμενο, χωρίς να σημαίνει ότι εγγυώμαι για την αξιοπιστία του, ούτε ότι προσυπογράφω την πράξη που περιγράφει.

Στοπ πρεςς : Ήδη, στο ιστολόγιο του Σαραντάκου, καταρρίπτεται η προταθείσα ετυμολογία του debate από το δίβατον.

ΜΑΙΡΗ Η. είπε...

Μπήκα, το διάβασα και συμφωνώ. Δεν είχα ακούσει για "δίβατον", γιατί δεν τους βλέπω αυτούς τους "ιούς", σιχαίνομαι το περισπούδαστο ύφος τους.

Πάντως μια φίλη μου αγγλίδα και φιλέλλην χρησιμοποιεί τη λέξη εδώ και χρόνια σαν "διάβημα" και γι αυτούς δεν έχει την έννοια της πολιτικής αντιπαράθεσης, ντε και καλά. Αφορά σ έναν πολιτισμένο διάλογο που γίνεται μεταξύ δύο ατόμων (πλευρών)μόνο. Αρχικά αναφέρεται ο πρώτος στα θετικά ενός θέματος, ακολουθεί ο δεύτερος με τα αρνητικά, κατόπιν γίνεται η δευτερολογία και από τους δύο και στο τέλος βγαίνει ένα συμπέρασμα, τελειώνουν και πάνε σπίτια τους. Για να καταλάβεις πριν χρόνια η φίλη μου ήθελε να παρακολουθήσει μεσω δορυφορικής ένα debate που θα γινόταν στην πατρίδα της μεταξύ 2 καθ. παν/μίου με θέμα, αν τα παληά σπίτια της Αγγλίας κατοικούνται από φαντάσματα ή όχι!!!

Αντιγράφω για την Αγιά Σοφιά. Όχι για να υπογράψεις. Εξηγούμαι.

Subject: AGIA SOPHIA

Importance: High




ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ MAIL ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ.


To all of you who are Greek, Orthodox:

The European Union Parliament is pressuring the Turkish Government to restore Saint Sophia Cathedral from a museum into a Greek Orthodox Church. However the Parliament has set a requirement of 1.000.000 signatures on a petition before it makes this conversation a prerequisite for Turkey’s admission into the European Union.

You are requested to cast your vote by logging on to a link at WWW.hagiasophiablog.com. This is an opportunity for each of you to have an impact on world events. Get as many Greek Orthodox, other Orthodox and Christian friends of yours to sign the petition and make history.


Στο site www.hagiasophiablog.com υπάρχει ένα LINK, για να ψηφίσετε, ώστε να ξαναλειτουργήσει η Αγία Σοφία στην Κων/πολη ως χριστιανική εκκλησία και όχι ως μουσείο.

Για να ξεκινήσει η διαδικασία συζήτησης και άσκησης πίεσης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προς την Τουρκία χρειάζονται 1.000.000 ηλεκτρονικές υπογραφές.

Ήδη σε μια εβδομάδα μαζεύτηκαν χωρίς καν ανακοινώσεις από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο 50.000.

ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ.

καλοπροαίρετος είπε...

@ Μαίρη :

Καλά. Εδώ δεν ιδρώνει τ΄ αυτί των γειτόνων, όχι στις πλάγιες αναφορές σε άσχετες συναθροίσεις παγκοσμίως αγνώστων αξιωματούχων (ποιος ξέρει εκτός συνόρων τον έλληνα υπουργό εξωτερικών ή τον αρχιεπίσκοπο; και αυτοί είναι οι πιο επιφανείς· σκέψου οι άλλοι... και, για να μη βγάζω τον εαυτό μου απέξω, αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο πρόεδρος του ΣΑΕ –όχι των Αιγυπτιωτών, Παναγιώτη, του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού–, θα σου απαντήσω ο Άντριου Άθενς, και ας κοντεύουν τρία χρόνια που δεν είναι πια), αλλά ούτε στο αίτημα, διάβαζε απαίτηση, κοτζάμ Ομπάμα, και από το βήμα της τουρκικής Eθνοσυνέλευσης παρακαλώ, για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, θα συγκινηθούν από την πίεση του... Ευρωκοινοβουλίου, αυτού του ανυπόληπτου και άκυρου (= χωρίς κύρος) μορφώματος, για την Αγια-Σοφιά, τη συγκεκριμένη Αγια-Σοφιά, με τη συγκεκριμένη συμβολική αξία για τους γκιαούρηδες; Ικτερικό (υπερθετικός του χλωμό :-))

Γενικότερη προσωπική άποψη: εκτός από άκρως διαβλητή –πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου και η ταυτοπροσωπία;–, μού φαίνεται και πολύ αγελαία η διαδικασία συλλογής υπογραφών, όχι γι΄αυτό, για οποιοδήποτε θέμα.

Ακόμα και η επαγγελματικά οργανωμένη και με μαζικότατη συμμετοχή κίνηση (επ’ ουδενί δημοψήφισμα, όπως αυθαίρετα, παραπλανητικά και καταχρηστικά βάφτισαν τη διαδικασία οι εμπνευστές της) για συλλογή υπογραφών, το 2000, για... αίτηση για δημοψήφισμα για τις ταυτότητες, σαν όρθια κωμωδία μου φαίνεται. Κάτι τέτοια βλέπουν έξω και μας εξομοιώνουν με θεοκρατικά καθεστώτα όπως του Ιράν. (Τώρα που το ξανασκέφτομαι, μήπως είμαστε;)

Και να λογαριάσει κανείς ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, με πρώτον τον σημερινό πρωθυπουργό, στάθηκαν στην ουρά και έβαλαν την υπογραφή τους γι΄ αυτό το θέμα. Κάτι τέτοια βλέπει κανείς, και συλλαμβάνει τον εαυτό του ν’ αρχίζει να αμφιβάλλει για τις συνταγματικές αρχές της καθολικότητας και της ισότητας της ψήφου, ου μην αλλά και του ιδίου του θεσμού των εκλογών.

Αλλά υπάρχουν και χειρότερα: δεν πάει πολύς καιρός που ένα σωρό κόσμος έχασαν το πρωινό της Κυριακής τους, πλήρωσαν παράβολο («ο μπαρμπα-Τζάμπας πέθανε κι ο γιος του πάει στην πόλη»), και στάθηκαν κι αυτοί στην ουρά για να συμμετάσχουν στην εκλογή προέδρου σε κοινοβουλευτικό κόμμα. Η ψευδαίσθηση της ενεργού συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων, Ο νάνος και οι εφτά Χιονάτες και άλλα παραμύθια. Και αυτοί που ψήφισαν τον έναν ή τον άλλο υποψήφιο, κάτι πάει κι έρχεται· αυτοί που ψήφισαν... λευκό;

Για να επανέλθω εντός θέματος και να προσπαθήσω, όπως συνηθίζω, να βάλω τον εαυτό μου στη θέση του άλλου: Έστω ότι μια ομάδα πολιτών –ας μην τους αναρτήσουμε υποχρεωτικά ταμπέλλα, αρχαιόπληκτοι, παγανιστές ή ό,τι άλλο– έστελνε αντίστοιχο ηλεμήνυμα καλώντας μας να υπογράψουμε για την αλλαγή χρήσης σε έναν μεγάλο ναό της ελληνικής ορθοδοξίας και να τον ξανακάνουμε αρχαίο ναό. (Τονίζω το ξανα-· είναι πασίγνωστο ότι, στο πλαίσιο της ειρηνικής και όχι πειθαναγκαστικής, my foot, εξάπλωσης του χριστιανισμού στην Ελλάδα –και αλλού–, πολλοί χριστιανικοί ναοί χτίστηκαν πάνω στα ερείπια και, ωρισμένως, από τα «υλικά κατεδάφισης» αρχαίων ναών.) Πώς θα μας φαινόταν;

Για να κλείσω: σέβομαι και τιμώ την προσπάθεια των εμπνευστών αυτής της κίνησης, θαυμάζω τη ζέση και την αξιοπρέπεια με την οποία υπερασπίζονται τα ιδανικά τους, όμως απλώς δεν τα συμμερίζομαι.

ΜΑΙΡΗ Η. είπε...

@ καλοπροαίρετος

Χαίρομαι που έχεις αυτες τις απόψεις και τις αναλύεις τόσο ωραία, γιατί πολλές φορές αναρωτιέμαι, αν στέκομαι εγώ στραβά πάνω στο γιαλό ή αν στραβά αρμενίζουμε.

θεωρώ ότι και πρακτικά είναι αδύνατο να ξαναλειτουργήσει η Αγια-Σοφιά. Υπάρχουν 4 μιναρέδες γύρο της. Γιατί να μην λειτουργήσουν αντιστοίχως κι αυτοί?

Εγώ στέκομαι στη συμβολική αξία, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, της Αγια-Σοφιάς και κλείνω το θέμα.

Σ ευχαριστώ

vissaria είπε...

Χρόνια πολλά "μπαμπά"! Σήμερα είναι η μέρα του πατέρα

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

@vissaria
Χμμ...δεν το ήξερα ότι υπάρχει και τέτοια μέρα, υπέρ των αναξιοπαθούντων. Μιλ μερσί όπως και να' χει.